top of page
מתכונים מומלצים
מתכונים מומלצים
פוסטים אחרונים
הזמן מקום עכשיו

6 ימים וים טעמים - תגלית האוכל בדרום הודו

6 ימים.. 6 ימים בלבד והצלחתי להבין מה כולם מדברים על כך שהאוכל בצפון הודו שונה לחלוטין מהאוכל בדרום הודו.

קצת פחות משבוע אחד, והספקתי כבר לחוות ולטעום את הסגנון הייחודי, השונה והמדהים של המטבח הדרום הודי. לשמחתי הרבה, גם הפעם כמו בפעמים הקודמות שלי בהודו, ברגע שהמטוס נחת בשדה התעופה ודלתות המטוס נפתחו, חדרו לאפי ניחוחות ראשוניים של תת היבשת ההודית ופתאום נפתח לי התיאבון! וכמה שאני אוכל, אני רק נהיה רעב יותר.. בהודו, לאנשים עם תיאבון בלתי נדלה, אין רגע דל... בכל פינת רחוב, שוק או סתם בצד הדרך אפשר להתענג על מגוון מאכלים שפותחים את כל החושים. באופן אישי אני מוכרח לומר, שהדבר שאני הכי אוהב באוכל בדרום הודו ויסלחו לי רגשי הלשון, הוא רמות החריפות באוכל. כמעט כל מנה שאכלתי, פתחה לי את הסינוסים והצליחה להוציא ממני לא מעט דמעות. אבל ככל שאני דומע יותר, כך אני גם נהנה יותר. החריפות כאן, היא לא חריפות מוגזמת ובלי טעם, ההפך הוא הנכון. זוהי חריפות מרובת טעמים שצורבת את הפה והלשון רק בשביל לחזק את פיצוץ הטעמים שמגיע כמה שניות לפני החריפות. הדיוק כאן הוא מדהים.. גם בחריפות וגם בתבלינים שלמראית עין נזרקים למחבת כלאחר יד ומרגישים לאחר מכן בצלחת ובפה, כמו שנמדדו וחושבו עם נוסחאות מתמטיות.

אומנם רק 6 ימים, אבל בזכות התיאבון הגדול שיש לי כאן, הספקתי לטעום לא מעט מנות שפשוט עשו אותי מאושר! אני לא יכול להגדיר זאת אחרת, אבל הטעמים שהתגלגלו לי על הלשון, פשוט העיפו אותי לנירוונה משלי, נירוונה של טעמים, ניחוחות וצבעים. ממנות הדאל לסוגיהן שלכל אחת מרקם, צבע וטעם שונים לחלוטין ועם זאת כל כך דומים בכך שהן מנחמות ומחממות את הגוף והנפש. דרך מנות הקארי על כל סוגי הירקות, שלא מתביישות כלל לחשוף את פניהן בדמות כל התבלינים שמרכיבים את הטעמים המדהימים של המנה, ככה כמו שהן, שלמים ובתוך הצלחת! ועד לבערך כל מה שניתן לאכול בדוכני רחוב וברכבות לילה.. וכמובן שלא נשכח את הצ'אי צ'אי צ'אי לסוגיו. בקיצור, תענוג צרוף ללא הפסקה!

לגבי עניין המתכונים של כל המנות המופלאות שאני אוכל כאן, אז אל דאגה! את המנות הטובות ביותר, אני מיד גובה עדות מצולמת וכתובה מהשף או מהמאמא שרקחה את התבשילים. ואתם תזכו לקבל חלק מהם ברגע שאמצע את הזמן בין ביס לביס לכתוב את הכל באופן מסודר.

מה שבטוח, כשאחזור לארץ.. הבית שלי יתמלא שוב בניחוחות מוכרים יותר ומוכרים פחות ומי שיזכה לטעום את כל הפלא הזה .. זה אתן ואתם כאן בארץ!

Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page